Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 19 april 2020

Var det min tur att bli liggande

Av Malin - 19 april 2020 17:07

Ja nu var det min tur att bli liggande men inte pga någon corona utan den årliga förkylningen där astman blir sämre- Har legat sedan igår morse men nu tycker jag att det verkar räta sig (tyckte jag även igår eftermiddag) och hoppas snart ha orken tillbaka. Så otroligt tacksam för min far som hämtade Wilma och hade henne en del timmar så att jag slipper gå ut, håller på att se på vad jag kan ge honom för att visa min uppskattning och jag tror att det kan bli en fotpall till vardagsrummet då hans ben domnar av när han sitter och ser tv, tror att det skulle vara skönt för honom att få lägga upp dem. Har just tvingat i mig lite mat och snart så ska jag väl dra mig till sängen igen, skulle så gärna diska undan men det får vänta. En diskmaskin och en tvättmaskin vore verkligen guld värt :)

Sängen ja, ska fortsätta vila så kanske jag är tipp topp i morgon igen. Log för mig själv när jag såg mitt sängbord igår, allt jag har där, dels 2 läppbalsam varav det ena har spf 30!!!!! När är det så soligt i sovrummet att det är risk för att bränna läpparna? 3 nageloljor... Fotsalva... 2 inhalatorer för astman och nasonex. Har även en pincett med lampa och våtservetter men de kom inte med på fotot här :) Man kan liksom tro att jag inte har ett badrumsskåp :)


   


Blir inte något lång blogg idag, har ju inte gjort så mycket i dessa tider. Är ju inte som Stockholmarna som ränner ute på krogen typ och struntar i läget... Har i alla fall innan jag blev liggandes varit ute en del, har varit fint väder och värmen börjar ju smälta snön som fortfarande ligger. Och under denna tiden, liggandes eller frisk, vad skulle jag göra utan min lilla älskling Wilma. Hon är verkligen det bästa sällskapet man kan ha och jag skulle inte vilja vara utan henne. 


   


C skulle ha kommit i fredags men fick förhinder då han var tvungen att åka till Stockholm tidigt på lördagmorgon, så tråkigt att det inte blev av men kanske lika då det var natten efter som jag blev sjuk, vill ju inte smitta honom. 

Ska i alla fall då få överraska honom med ett jättefint armbandsset som jag vunnit i fredags :) Det är sjukt snyggt, ett svenskt märke för män som heter ARMD, ska bli så roligt att ge honom detta och jag hoppas verkligen att han gillar det då han är en herre som har koll på vad man ska ha på sig :) Inte som mig då ha ha ha... 


 

https://get-armd.com/shop


Nä, nu ska jag ta och dra mig till sängen igen, hoppas att ni alla får hålla er friska och även era nära och kära. Håll er inne om ni inte absolut måste ut, då menar jag på affärer osv för en promenad i friska luften har ju ingen dött av. 

Sköt om er.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards