Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 22 april 2020

Av Malin - 22 april 2020 13:35

Ja jag är sedan igår i rätt bra skick :) Har fortfarande bara astmahosta och allergisnorig... Var och handlade åt min pappa i morse, hade inhalerat min medicin men inte riktigt hunnit hosta upp mig och vem vågar hosta på en affär i dessa tider... Inte jag i alla fall, man får gå och småharkla sig för annars får man ju onda ögat av någon kund, tur att jag inte behöver gå och handla något ofta. Har fullt med mat både åt mig och Wilma i frysen så bara att tillaga, idag blev det kyckling och wokgrönsaker för mig och Wilma fick strimlat nötkött. När man är mest hemma så räcker det med ett ordentligt mål mat, till middag tar jag i regel bara 2 mackor med skinka och lite yoghurt. Nåja, det är i alla fall skönt att det bara var min astma som slog ner mig några dagar och inget värre :)


 


Det händer inte så mycket när man jobbar hemifrån och inte träffar någon annan än sin gamla far :) Min väninna surrar jag med i telefon ofta så då har jag ju liksom liiiite kontakt med omvärden ha ha ha... C har jag ju också kontakt med givetvis, han som har mitt hjärta i ett järngrepp ;) 

Så mellan eleverna blir det en hel del surfande förutom småstäd och plock hemma. I detta surfande så har jag fått  upp ögonen för en ny konstnär, Anki Fahlstad, som målar helt underbara bilder av Lilla Gumman. För Lilla Gumman är jämlikhet något självklart. Hon är en obotlig pessimist som älskar att sätta ner foten och säga vad hon tycker och tänker. För henne är humor ett sätt att säga allvarliga saker. I online shoppen finns just nu muggar men vad jag har förstått kommer det att bli ett större utbud och jag tror nog att man kan få köpa målningar om man kontaktar dem. Här under följer lite bilder och var kan man då finna Lilla Gumman?

Jo på tex Facebook https://www.facebook.com/ankifahlstad.se/,

Instagram https://instagram.com/lillagummankonst?igshid=4ri6pi9wsd0m

och hemsidan https://lillagummankonst.se/



     

       


Sist av allt så har jag en liten efterlysning, inte av en person men av en Absolut Vodka flaska :) Jag hann bara köpa en enda av serien Absolut Unique där alla falskor är olika och numrerade. Skulle köpa på Tax Freen på vägen till Paris men då fick man ju inte köpa alkohol tyvärr så jag hade tur att en dåvarande kollega på Tallink Silja skulle på kryssning och köpte en åt mig. Var bra att ha kollegor som inte köpte alkohol åt sig själv så då kunde man få beställa en flaska eller två ;) Så är det någon som har en av Absolut Uniques flaska som ligger och skräpar kontakta mig är du snäll, och jag vill ha dem tomma så det gör inget om ni druckit upp den ha ha ha... På denna bilden hade jag precis fått den levererad till min arbetsplats :))


 


Nu ska jag ta och gå  ut med lilla damen så hon får kissa av sig, sedan ska jag diska bort det lilla sedan lunchen och dra en dans med dammsugaren för tusiken vad det dras in sand nu innan de sopat gården, fin fotmassage ;)

Kom nu i håg att ta vara på er och även om ni inte tillhör riskgruppen så kan ni bära på smittan så tänk på era medmänniskor och gör inte som de IQ befriade människorna som tränger ihop sig på krogar osv. Visa hänsyn tack. 


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards