Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 9 april 2020

Av Malin - 9 april 2020 10:34

Och det kommer nog att bli en väldigt annorlunda påsk för många pga situationen i hela världen. Jag har väl försökt att inte göra för stora ändringar men visst, jag handlar tidigt när det är lite folk och jag håller avståndet när jag väl är på en affär eller apoteket. Har äntligen fått min far att förstå att han inte ska gå och handla själv utan att han får skriva ner vad han ska ha så handlar jag åt honom. Visst, jag ska inte heller vara bland folk pga att jag tillhör riskgruppen men jag tror att jag har större chans att klara mig än min pappa på 87 år. 

Jag jobbar hemma och får inte ens numer gå till jobbet så jag och läraren jag hjälper har också telefonkontakt. Det fungerar ändå ganska bra men visst är det annorlunda när man ses i verkliga livet. Men men, vi får alla bara gilla läget och göra det bästa av situationen. 

Jag följer uppdateringarna om läget men samtidigt försöker jag att tänka positivt och göra roliga saker, så som att vara till lasarettet och låta dem skära bort ett födelsemärke ha ha ha... Jag vet hur man roar sig ;) Skönt att det är borta nu, har i alla tider retat mig på det men nu är det bara ett litet ärr kvar :) 

Sedan får man ringa till varandra, jag och Mari sitter ofta länge i telefon. Man surrar och då vi har på högtalarna så kan vi samtidigt sitta och se i kataloger på internet, spela spel osv... Så man får helt enkelt hitta alternativa sätt att umgås :) C var dock till mig i förra veckan och han kommer nog även till veckan men det är den enda jag träffar förutom min pappa. Tur att jag har Wilma i dessa tider, det är väl hon som gör att jag härdar ut.


 


Så egentligen finns det väl inte alltför mycket att skriva :) Jag är verkligen glad över att jag innan allt detta hade inhandlat och fryst in en hel del mat så att vi klarar oss finemang och inte behöver springa på affärer alltför ofta. Glad att jag har internet och dator/mobil så att jag har något att göra förutom att städa ha ha ha... Har varit med i en del tävlingar i vanlig ordning och även vunnit :)) Vann andra pris i en designtävling där man skulle ta fram ett smycke, den vinsten blev ett fint armband i silver med blåa stenar. 

Jag hade även turen att vinna en superfin locktång från Cloude Nine, jag har ju funderat på att köpa en så den var verkligen välkommen så nu kommer jag att få en snygg mohawk och inte lurvig som den är nu hi hi hi.... 

Som sagt, det går att vinna bara man är med i alla tävlingar man hittar :) Så glad över alla fina priser som jag senaste tiden vunnit.


   


Sedan får man ju inhandla sådant som man inte kan vinna, jag har länge sett på ett par örringar från Rock By Sweden, så länge att de till slut inte gick att köpa någonstans. Kikade runt på Marketplace på Fejjan och där hittade jag dem, en tjej som aldrig använt dem så jag fick dem för ett toppenpris :)) Så snygga.


   


Satt även en kväll och surfade runt på Instagram, hittade ett företag som jag aldrig råkat på tidigare och som hade grymt mycket fina kläder och skor. Jag är ju bootstokig och har 2 par med skaft, de är superfina men mina knän ställer till det när jag ska ta på dem så jag har nu ett tag sökt efter ett par i stövlettmodell med dragkedja och hos denna butik hittade jag dem.... Dessutom till ett suveränt pris, de hade kostat 1500:- men såldes nu ut för 370:- så snacka om att ha tur :) Och när de kom så... De sitter som en smäck, perfekt läst på dem för mig så jag är sjukt nöjd.


 


Det största inköpet är nog ändå skärmväggen som jag på en byggfirma på orten beställt hem. Jag har ju en stor fin balkong i hörnläge, enda nackdelen är att blåser det så kan jag inte sitta ute och att alla i hyreshusen ser mig när jag ska sola på sommaren. Besvärligt att åla sig ur solklänningen när man ligger på solsängen ha ha ha... Det skulle ha kommit men pga av situationen i landet är den lite försenad, hoppas att få hämta den och montera upp den nästa vecka så att jag kan börja sitta på balkongen. Längtar att få upp den, sätta ut mattan, tvätta möblerna, plantera blommor och dekorera så mitt lilla "extrarum" blir klart.


 


Nu ska jag ta och fixa till lite mat åt både mig och Wilma, vi har varit ut på prommis men det blåste rejält och det var kalla vindar. Så skönt när hon mår bra igen, hon slet sig lite i ena benet förra veckan men nu är det bra igen och hon är sitt vanliga glada jag :) 

Hoppas att ni alla mår bra och får ha hälsan plus att ni får en riktigt trevlig påsk. GLAD PÅSK!!!!!


Tjillevippen


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards