Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 23 april 2020

Av Malin - 23 april 2020 13:37

Ja se där, andra dagen i rad, det är inte ofta som det händer :) Har just pratat med en elev på telefon och ser Halv Åtta Hos Mig från Arvidsjaur, tror att jag nu i pausen kilar och hämtar mig en treogrogg.... Tillbaka och Treon i vattenglaset, har grymt ont i huvudet och är så seg efter att jag återigen hade en "sån" natt. Kl 2.30 tog jag en sömntablett eftersom jag inte kunde sova även om jag var otroligt trött... Som att det hjälpte :( Somnade först efter kl 5.30 på morgonen och kl 8 var det dags att stiga upp för att gå ut med lilla damen. Känns som att det kanske blir ett litet ligg (tupplur) på soffan i eftermiddag. 

Skulle jag haft ont i huvudet igår hade jag förstått det eftersom det var dags att fixa deklarationen och skicka in den, varje år när den är gjord har jag lust att fira med en stor grogg, det är en sådan befrielse när det är klart :) 


 


På eftermiddagen ringde min far och bad mig gå ner, han hade nämligen varit och hämtat skärmväggen som jag hade beställt till balkongen. Var meningen att jag skulle hämta den på måndag men han har alltid bråttom och vill få saker gjorda så nu är den på balkongen :) Är det bara kvar att dammsuga/skura balkongen, skura balkongmöblerna, rulla ut mattan och sedan är det bara blommorna kvar. Förra sommaren var jag lite låg så jag gjorde inte i ordning den alls, inga blommor förutom några ogräs som kom upp i blomlådan från året innan ha ha ha... 

Hittade på internet en fin blomlåda i pilträ som jag ska beställa 2 av och hänga på skärmväggen, tänkte i de plantera silvernjurvinda och mellan någon planta i färg. Tror att det kan bli riktigt fint.


     


Nu när värmen börjar komma så blir jag otroligt sugen på glass, köpte igår Piggelin bara för att ha någon glass hemma, tycker att det kan vara gott att ta sig en ibland. Har dock suttit och sett på glass som man kan göra själv och som är sockerfi och hittade 2 recept på hallonglass och mangoglass som jag ska dela med mig av. 

Recepten och även en massa andra recept kan man hitta på Lindas Bakskola, antingen på Instagram 

https://instagram.com/lindasbakskola?igshid=bvqc753x5vne eller på hemsidan https://lindasbakskola.se/
 
   
 
Så ska jag nu ta ut min lilla dam i vanlig ordning :) Om jag får med henne, hon ser ut att sova väldigt skönt efter maten, blev strimlat nötkött och foder för henne idag. Själv åt jag ugnsstekt fläskfilé med potatisgratäng och sallad. 
 
Hoppas nu att ni alla mår bra och njuter av våren UTAN att vara på ställen där det samlas mycket folk, tänk på er och även på era medmänniskor. 
 
Tjillevippen
 
 
 
 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards