Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 23 juli 2020

Rätt mysigt med regn

Av Malin - 23 juli 2020 13:13

Ja jag tycker att det är helt ok med lite regn för stunden, mysigt att pyssla lite inomhus. Önskar bara att städningen var lite mer lockande men jag har i stället fastnat med diamond painting vid köksbordet :) Man gör en tavla med små pärlor, roligt att prova på något nytt då jag broderat en massa sedan tonåren. Funderar också på att köpa tillbehör för att väva pärlarmband, tycker att det ser ut riktigt roligt och de blir ju så otroligt fina. Det är avkopplande att hålla på med något handarbete emellanåt, nackdelen för mig är dock att jag kan bli sittande i timmar ;)


 


På jobbtelefonen är det lugnt, bara något enstaka samtal och närvarorapporterna lär jag ha en massa först på måndag då andra perioden jobbar sista dagen i morgon. Tänk att det redan är fredag igen, snacka om att tiden bara flyger iväg och det märks att vi snart är i slutet av juli då nätterna inte är lika ljusa längre. Men lite till sommar ska vi väl få kan jag tycka, har ju inte njutit klart på balkongen än ;) I morse när jag vattnade så blev jag så glad när jag såg min bouganvilla, att den skjuter för fullt :) Hoppas bara att jag kommer att klara vintern med den så att får lysa upp balkongen även nästa sommar :) 


  


C åkte hem igår då han är ledig idag men i morgon efter jobbet får vi ses igen, jag börjar ju bli van att få ha honom här så när han är hemma blir det så tomt. Tänk hur fort man kan vänja sig vid att ha någon nära sig. När jag för någon dag sedan låg vid hans sida så slog det mig att det precis var 1 år sedan jag såg honom första gången :) Jag är så otroligt glad att jag inte gav upp när han försvann sista kvällen när jag äntligen hade tagit mod till mig och tänkte ge mitt namn & nummer åt honom :) Vilket arbete jag lade ner på att hitta honom, frågade en annan vakt men han visste inte mycket mer än att han antingen var söderifrån eller jobbade söderut... Efter ett stunds klurande kom jag ihåg en kille som också jobbade den kvällen och gick in på hans facebook och JA, hans vänlista var öppen och där hittade jag till slut honom så att jag fick ett namn till de vackraste ögon jag sett :) Sedan vill man ju inte stöta på någon som är upptagen så jag checkade via internet om han var sambo men inte... Visst man kan ju vara upptagen ändå men då bestämde jag mig för att kontakta honom via messenger. Hur glad jag är att jag verkligen tog mod till mig för nu finns han ju i mitt liv att älska och bli älskad av. 


   


När ni ser någon som väcker ert intresse så var inte rädd över att ta kontakt, vad är det värsta som kan hända? Att man får ett nej men det kan även bli det bästa du gjort och förndra din framtid :) 

Sedan förstår jag inte varför kvinnor oftast anser att det är mannen som ska ta första steget, jisses vi lever  ju inte i medeltiden heller :) Nä, våga ta chanser till lycka och se till att om 20 år slippa sitta och fundera vad som kunde ha hänt om du bara hade haft modet. Nu gäller ju detta inte enbart kärlek utan det mesta i livet, vi sitter alla på så många drömmar och varför då inte beta av dem i stället för att bara drömma? :) Nu får jag det att verka så lätt och jag vet att allt inte är lätt, har ju själv en massa drömmar där man låter det praktiska och ekonomin styra till att inte göra det men en dag kanske... Man ska inte sluta drömma.


   


Nu ska jag gå och "snöra" mig på sängen ett tag, framför fläkten. På sommaren samlar min kropp på sig mycket vätska om dagen, speciellt när man sitter, står och går... Då är det skönt att ett tag få lägga upp benen högt så att de sväller av lite i alla fall. Hoppas att ni har en fortsatt fin dag och kom ihåg att våga drömma och älska.


Tjillevippen


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards