Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Malin - 3 maj 2014 07:31

Lördag morgon, solen skiner & jag strålar i kapp med den då jag just fick ett God morgon meddelande från min älskling. Funderar på att få "tummen ur röven" & börja städa, innan solen värmer på för mycket & sedan när det är klart kan jag ju njuta av solen i min badenbaden på balkongen.

Behöver lite sol på min vita kropp, kommer blända alla på stranden när jag tar av till bikini men det är klart, bländar jag dem så ser de i alla fall inte min kropp. Ohhhhh, jag som alltid brukade vara brun som en pepparkaka känner mig nu som att jag kommer från Vitvattnet. I och för sig har jag ännu ränder efter bikinibehån vilket jag tackar betakaroten tabletterna för, på mig gjorde de så att ränderna inte gick ur zebran så att säga. Har ju inte solat på gud vet när & ändå ser man var bikinin suttit.

13 dagar kvar & vi har redan checkat in restaurang för första kvällen, Red Tower som tydigen ska vara kanonbra & de har dessutom våran favorit Adana Kebab. Det är starkt kryddat & malt oxkött som man satt fast på spett & sedan grillar, det är verkligen kanongott om man gillar spicy mat. Och vem gillar inte lavash, "ballongbrödet" man får in innan maten med goda dippar & sallad. Ja ja, börja att prata om sådant när man druckit en mugg yoghurt, gör så att snålvattnet börjar rinna ha ha ha...

I kväll kommer Mari över, ska vi se om det är något vi ska komplettera med på hemresans Tax Free. Har ju redan beställt varsin Absolut Mango som vi tror ska smaka gott. Tänk att på sommaren när det är varmt blanda det med sockerdricka eller fruktsoda & is, måste smaka kanonbra.


Från det ena till det andra... I förrgår kraschade jag totalt, jag har trott mig gått vidare & mått så bra sista tiden... Men då hann verkligeten i fatt mig & jag stod över köksbordet & stortjöt. Mamma är faktiskt borta, jag kommer aldrig mer att få krama henne... Började även ifrågasätta min egen existens, varför jag som är så j-a misslyckad lever. Jag vet att jag inte kan rå för att företaget jag trivdes på flyttade sitt kontor osv men vad lever jag för egentligen? Livet testar oss verkligen till max ibland men just nu kan jag liksom inte ta till mig att "det blir bättre men det tar tid". Jag är i alla fall glad att jag har min Ken M att prata med, vi pratade nästan 1 timme den kvällen & det gjorde att jag kände mig lite bättre innan sängen kallade. Jag kommer garanterat krascha igen men jag kan säga, det är låååångt ifrån roligt när man känner så.


Mamma finns med mig på ett annat plan, det vet jag & har fått bevis för men jag kan inte krama henne, jag kan inte sitta framför henne & prata, jag kan inte ta telefonen & ringa för att fråga hur dagen varit & berätta något som jag så gärna vill berätta.

Det med medialitet förresten, det finns medium som är duktiga & sedan finns det de som inte annat vill än vara speciella & kallar sig mediala. Jag har själv spått en del, dock aldrig mig själv, jag har även kanaliserat men jag sitter inte & "gissar" på andras bekostnad.

Har kommit i kontakt med en del forum/grupper där man sitter & gissar & ofta så säger man sådant som kan stämma in på vem som hellst. Folk som, liksom mig, förlorat någon kär sätter in bilder & vill att den ska "läsas av" för att få hopp. Medan sådana som tror sig se övernaturliga saker överallt lägger in bilder på hus, rum osv med frågan "känner ni något"... "Ser ni något"....

I alla dessa grupper ska man hålla en trevlig ton men är det konstigt att jag har lust att skriva "för f-n ge er människor"!!!!!!! Kanske jag i stället skulle lägga in en bild på min toalettstol & fråga om de "ser något" eller "känner något"... Skitlukt måste de väl i alla fall känna. Sorry, men kan inte låta bli att vara ironisk.

Men jag gillar inte när man sitter & gissar på andras bekostnad, inte heller gillar jag när "glada amatörer" försöker tjäna pengar på olyckliga människor. 

Det finns som sagt bra medium så man ska inte förkasta alla men man ska även se upp för de oseriösa.


 Nej. kanske att denna bitterfitta skulle ta tag i livet nu så jag önskar er alla en riktigt fin helg.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards