Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 10 maj 2014

Av Malin - 10 maj 2014 06:46

Ja, nästa lördag packar jag vid denna tiden & på eftermiddagen lyfter vi mot varmare breddgrader, äntligen får jag säga. Jag vet att all sorg & annat tungt inte försvinner men det ska verkligen bli skönt med en paus, komma bort & tänka på annat om så bara för 1 vecka. Just druckit en kopp ingefärste då jag rakt inte vill bli sjuk nu, vaknade just före 5 av en sjuhelsikes huvudvärk & har sedan hostat. Kan vara astman men varför chansa så nu ska det pimplas ingefärste flertalet gånger idag för att mota eventuella baciller så de inte får fäste.


Igår kväll hade jag Katarina & hennes dotter på besök, vi pratade gamla minnen & fick skratta bra mycket. Hoppas verkligen att vi kan ha en liten repris i sommar, en sammanfattning av allt tokigt man gjort men med tanke på åldern våran numer skulle vi väl bli idiotförklarade... Nog för att jag säkert redan är det av vissa   

Efter de farit chattade jag lite med min älskling, i slutet råkade jag skicka fel bild (såg jag i morse), en bild som verkligen kan missuppfattas men jag var så otroligt trött så att jag inte såg vad jag skickade. Det sista jag vill är att såra honom men han förstår nog, han är en sådan kanonkille & jag kan faktiskt inte förstå att jag hittat någon som honom. Efter min skiljsmässa trodde jag aldrig att jag skulle hitta någon igen, hade gett upp när han gjorde entre i mitt liv & jag hoppas av hela mitt hjärta att han kommit för att stanna.


I veckan har det varit soligt nästan var dag men rätt kallt & blåsigt ändå, gäller att inte klä sig för tunnt än. Igår eftermiddag började det regna & har så gjort i natt igen & är nu riktigt grådaskigt ute.

Kontaktade begravningsbyrån i Finland för att beställa till en blombänk till gravstenen & fick då reda på att de kommer att montera upp allt i mitten av juni. Ser så fram emot att få den på plats men vi har redan nu lite penseér som pappa planterat. Han ville gärna köpa några till att plantera så det ska vi ta & göra nu på morgonen. Kanske att jag då skulle skutta in i duschen snart så att jag blir representativ för ett besök på affären.


Resan förresten... Det med packning har aldrig varit min starka sida när det gäller att börja i tid utan jag har alltid packat cirka 1-2 timmar innan man åker. Nu har jag redan tagit fram resväskan ska ni veta & börjat se igenom lite vilka kläder som ska få följa med. Vet inte om det är att jag fått bättre planering eller om det är resfeber, det sista har jag dock aldrig haft & det kanske är därför jag alltid packat i sista stund.


Nä, nu ska denna damen ta & skrubba mig ren, önskar er alla en fortsatt fin helg.


Tjillevippen


   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards