Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 16 maj 2014

Av Malin - 16 maj 2014 07:31

God morgon fredag, regniga fredag men det gör ingenting då det står tvätt & städ på schemat för mig. Så nu ska jag verkligen inte fastna vid datorn som jag har en benägenhet att göra, ska bara uppdatera er som finner mitt pladdrande intressant.


Så igår var det dags för Terry Evans storseans, var ju även förra året i maj på denna & då kunde jag i alla fall skämta & en del av budskapen. Men inte denna gång när samma budskap framfördes börjar det hela likna en show som man inte uppdaterar från år till år. När det varje är är någon som måste "köpa nya kalsonger för att de han har snart går över till andra sidan" eller "du gillar att dansa när ingen ser & du vickar på rumpan"... Precis samma sak sades förra året & säkert även första gången jag såg honom för 4 år sedan men det har jag kanske glömt.

Jag vill poängtera att jag inte sitter & säger att han är ett dåligt medium men det hela har blivit en show i stället för en seans dessvärre. Så för er som funderar på att gå på hans seans för att få ett budskap från någon som gått över, lägg till några hundralappar & träffa ett duktigt medium för en privat sittning, det är mer värt. Det är ju ändå ca 300 lika förväntansfulla personer där & kanske 10 får budskap på 1,5 timme.


Sitter & funderar på om jag idag ska köpa lite svart färg för att fräscha upp mitt favoritlinne som är så solblekt. Hmmm.... Ska jag göra det nu eller kanske först efter resan för det lär ju blekas igen där nere. Tål att funderas på. Tidigare hittade man ju tygfärg på alla butiker typ men nu verkar de bara finnas på färgaffärer.

Min resväska kommer inte ha mycket i sig må jag säga... Och vi som får ta med extra vikt så totalt 30 kg per person, kommer vi inte att utnyttja ner i alla fall men man vet ju aldrig på vägen hem. VI köper ju mycket lotioner, korv, ost & sådant väger ju lite så de 30 kg kanske ändå kommer behövas. Sist fick vi betala just över 100 sek var då vi hade typ 2 kg för mycket per person. Oftast struntar de i det men ibland så är de väldigt petiga med detta.

Vi kommer även att ha gratis alkohol på planet plus bättre mat, ska bli kul att se vad det är för mat. Lite sprit på planet är bra, kommer man att somna gott efter maten & resan går fort.

Sova på plan är något jag inte har ett problem med, tvärtom. Kommer så väl ihåg efter jag ett år varit till Malta & hälsat på bekanta & skulle flyga Stockholm-Luleå. Det enda jag kommer ihåg är att jag satte mig & låste bältet, nästa minne är när planet landar & bromsar i Luleå så starten & hela resan har jag sovit. Då kan jag säga att det gick fort.

Det enda är att jag får ta 2 pronaxen innan jag går ombord då jag har en benägenhet att annars få myrkryp i benen & finns det något värre när man ska sitta stilla 4-5 timmar & benen bara vill upp & springa.


Nu äntligen kommer jag att få köpa nya likadana skålar som sist, jag var så otroligt nöjd med dem & satte dem i handbagaget för att de inte skulle gå sönder. Gick bra till en j-a idiot på planet flyttade mitt handbagage & pressade in sin ryggsäck så när jag kom hem var inte en enda skål hel. Väldigt irriterande... Men nu så får jag köpa en ny som kommer göra sig bra på mitt köksbord. Denna gången kommer den vara i resväskan ordentligt inpackad, tror till & med att jag ska ta med mig bubbelplast för att vara på den säkra sidan.

Och jag längtar att efter jag kommit hem kunna fixa en omelett med sucuk i, en god kryddig korv, finns med kalkonkött på Willys men det är låååångt ifrån orginalet nere i Turkiet.

Nä, nog om det jag handlar men inte är det märkes kopior i alla fall utan lotioner, mat & keramik.


Nu kommer solen fram så dags för mig att börja städa lite. Ha en fortsatt fin dag alla där ute, det är ju fredag.


Tjillevippen


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards