Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 november 2017

Insulinfri woooo hoooo!!!!!!!

Av Malin - 17 november 2017 21:09

Jaaaaaa..... Var till diabetessköterskan igår och hon var mycket nöjd med hur jag har skött mig, blodsockret var normalt och långtidssockret hade gått ner från 93 till 60 :) En liten bit kvar på långtidssockret men i mars när vi ska följa upp kommer det också vara tipp topp. Så nu har jag slutat med insulinsprutorna och kommer att i stället dubbla metforminet.


 

Så i kväll firar jag med lite lakrits sötat med stevia, det är det enda godiset som jag numera unnar mig och passar bra då jag älskar lakrits ;) Jag ska ärligt säga att detta med att ställa om kosten inte alls är så svårt enligt mig, har man däremot ett sockerberoende förstår jag att det kan vara jobbigt.

Börjar man att läsa på förpackningar så finns det socker i nästan allt, vem visste tex att blodpudding som man alltid hört är såååå bra är laddat med socker för att kunna säljas billigt. Nä nu är det matlagning från grunden som gäller för då vet man vad man har i det man äter. Visst kan man ibland unna sig något men inte var dag.

Vad har jag då gjort för ändringar... Som sagt storkok där jag fryser in i portioner, dels så vet jag då vad som är i och när jag portionerar så överäter jag inte heller så bra Jag har tagit bort all potatis, ris, bröd mm och det enda brödet jag äter är Finn Crisp som jag tar 2 av på morgonen med enbart tonfisk på. Jag äter även till frukost lite naturell yoghurt med bipollen. Då jag tagit bort potatis osv så äter jag mycket grönsaker, vill jag tex äta kebab en dag så hackar jag ihop en sallad till i stället för bröd eller pommes och det är supergott. Sedan kan man ju givetvis äta tex blomkålsris eller blomkålsmos men jag känner inte något behov av det längre utan är nöjd med grönsakerna.

Jag märker ju att magen blivit mindre så på måndag ska de väga mig när jag ändå ska dit för att ta på en dygnsmätare då blodtrycket fortfarande är högt även om de dubblat dosen i våras.

Blir intressant att se om detta påverkat vikten eller om det är jag som inbillar mig.


 

Idag hade jag även "dejt" med AF:s psykolog, bestämde att detta fick vara vårt avslut då jag börjar må så mycket bättre, det är dock skönt att veta att hon finns i fall jag skulle krascha igen men det känns inte som att det kommer att ske. Det är ju en bra väg kvar än men det känns ändå bra, det som jag just nu får kämpa med är ju som sagt att vara bekväm bland folk. I morgon blir det ju en liten test då vi ska och se på Johan Glans men jag är glad att jag har en förstående väninna när jag vill vara där i tid för att kunna smita in tidigt för att hinna sätta mig innan alla kommer. Jag vet i alla fall att jag kommer vara supernöjd efter i morgon och att jag kommer leva minst 5 år längre eftersom någon klok har sagt att man lever längre av att skratta och det kommer vi ju att få göra ;)


Nu ska jag också skratta lite, ska nämligen se Ack Värmland :) Hoppas att ni alla får en riktigt fin fredagkväll.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards