Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 1 februari 2016

Av Malin - 1 februari 2016 09:53

Ca +10 ute & strålande sol gör att det känns som en vårdag ute, riktigt fint är det. BLev en liten sovmorgon för mig & Wilma & snart ska jag sätta igång & städa lite här hemma. Gör inte sådant om helger utan på veckorna nu när jag ändå inte har något jobb. Ska dock till arbetsförmedlingen i morgon så att jag samtidigt får träffa min nya arbetsförmedlare, jag har ju en del arbetsskador som gör att jag har chans att få arbetspröva på olika arbetsplatser. Det gör ju att man får visa sig & få en fot in i ett företag så det ska jag defenitivt göra. Annars får man ju inte mycket till hjälp av dem innan stämpeldagarna är slut. Så har suttit & gått igenom alla företag på orten tidigare & hittat några där jag kan tänka mig att få in en fot. Hoppas att det fungerar så att jag kommer ut på något för att bara gå hemma är inte roligt alls ska jag säga.



I går hade jag turen att vinna igen, denna gången ett halsband :) Ett likadant halsband som Van Diesel bar i Fast & Furious, det ska min älskade man få... Hoppas att han inte tycker det är för mycket bling men då får han väl ge det åt sin lilla prinsessa... Mina tankar går till honom idag eller... Jag tänker ju på honom var dag men extra idag då han ska ta en massa prover & gå igenom lite undersökningar för en eventuell stamcellstransplantation då det nu är bekräftat att han har leukemi. Jag hoppas av hela mitt hjärta att det kommer att gå bra & att han blir frisk & får ett långt liv utan all smärta. Sa åt honom att våga lämna mig nu när vi äntligen träffats, vi som ska åldras tillsammans. Vi ska se hans barn växa upp, ta studenten, börja jobba, skaffa familj... Det finns så mycket kvar. Älskar dig M.


   

Jag har funderat på Facebook & vänförfrågningarna man får.... Fick en vänförfrågan av min f.d bästa kompis, accepterade den & skrev till henne... Fick då ett svar att hon inte ansökt, att det måste vara ett misstag... Hur som hellst så ringde hon upp, vi pratade & är nu vänner på facebook i alla fall... Visst pratar vi även när vi möts men dessvärre inte mer. Vi som har haft så otroligt mycket roligt tillsammans, rest & partat.

Jag gifte & flyttade, hon hälsade på & vi träffades när jag var hem & hälsade på. Sedan gifte hon sig & flyttade i en by utanför i ett hus. När jag skilde mig & flyttade hem så jobbade hon på skolan vid mig så jag bad henne kika förbi efter jobbet, innan hon skulle åka hem. Vi gjorde så några gånger men... Det tog alltid max 30 minuter så satt hennes make också där... Pratade om sitt & avbröt, vi fick liksom aldrig vara ensamma.

Jag har väldigt svårt för det eftersom jag är van att man ger varandra frihet i ett förhållande & att man kan ha sina "egna" vänner & inte behöver hänga varandra i kjolen hela tiden.

Det är så tråkigt att vi tappat bort våran vänskap & hon verkar helt ha glömt bort allt vi har gått igenom men det finns liksom inget jag kan göra.



Åkte i fredags förbi gallerian här & "Bolagetparkeringen" som min far kallar den... För att de flesta som ska på Systembolaget parkerar där, nära till utgången om man inte vill visa att man handlat ha ha ha... Funderade först på att jag skulle ta en grogg då på kvällen & köpte lite groggvirke men det blev inget utan rent alkoholfritt groggvirke ha ha ha... Jag tillhör numera dem som nästan är uttorkade vad gäller att dricka alkohol, har ett ryskt gammalt tebord med mina drycker men det blir liksom inte av. Nåja, de blir ju inte förstörda i alla fall.

Sedan lägger vänner in foton med mat & ett glas vin... Vin & öl är något som jag aldrig tyckt om, öl har jag möjligtvis kunnat dricka på krogen när jag redan var berusad... Har en flaska vin hemma men det är för att flaskan är riktigt snygg.
Däremot cider kan jag ibland tycka är gott när den är riktigt kall, har en favorit, Xider granatäpple & rabarber, den är supergod & dessutom sockerfri. Vad har ni för förhållning till alkohol...


 

Nä, nu ska jag sluta svamla & göra någotn nytta, hoppas att ni alla får en riktigt fin vecka.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards