Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 20 februari 2016

Av Malin - 20 februari 2016 10:04

God morgon alla glada men även de mindra glada, vaknade vid 6 & kunde omöjligt somna om. Har väl inte gjort mycket mer än varit ut med Wilma & ätit frukost men det är rätt skönt det med. Nu sitter jag & ser The Amazing Race med ett halvt öga, gillar den serien & skulle bra gärna vilja vara med i den tävlingen då jag älskar att resa, uppdragen är väl osäkert om jag skulle klara alla men man har ju en medtävlare så man får välja någon med helt andra kvaliteér än en själv ha ha ha... Skulle nog ändå välja min bästa vän Mari för vi drar jämnt när vi reser & vi skulle nog klara de mesta. Vi har rest en hel del tillsammans & jag hoppas att det kan bli fler resor framöver, älskar värme & sol & längtar något enormt till sommaren nu.


   


Måste bara berätta att snart har min vovve Wilma körkort, bara hon slutar backa in i staket ha ha ha... Stod nere på gården med min far & pratade med en granne, Wilma satt i bilen då vi skulle till mammas grav för att tända ljus inför helgen. På något sätt kom Wilma åt backen & sakta men säkert backade bilen rätt in i staketet. En bräda fick sig en liten tilltryckning av kroken men den gick att räta ut så det ser ut normalt igen ha ha ha... Lilla Wilma då.



I går skrev jag ju lite om vikt & visst vill jag gå ner i vikt men jag vill inte bli smalsmal så att säga, jag vill fortfarande ha former men ha den kondis jag en gång haft. Jag tror ju att allt hör ihop, börjar jag kunna ta mina promenader i friska luften så kommer även min negativitet att bli bättre, med träning blir så mycket positivt & man mår mycket bättre i både kropp & själ.

Men vad gäller just kroppsfprmen så behöver man absolut inte vara smaaaaal för att vara vacker & sexig, en kurvig eller stor kvinna som bär sina kläder med stolthet & håller huvudet högt är precis lika sexig. Kanske att vi alla överviktiga med dålig självkänsla skulle tänka på det i stället för att gömma oss i bylsiga kläder & nästan be om ursäkt för att man finns till. Nä... Som jag alltid sagt åt andra så är ju charmen med våran värld att vi alla har rätt att vara olika, det gör världen så mycket mer färggrann. Tänk om jag själv kunde tänka så när det gäller mig.



Nä nu ska jag ta & piffa till mig & gå ut med Wilma igen, handla behöver jag inte då jag gjorde det igår så vi klarar oss hela helgen. Hoppas att ni alla får en riktigt fin helg & jag lämnar er med någa kloka ord.


Tjillevippen


   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards