Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 juni 2018

Hur ska man göra för att komma tillbaka....

Av Malin - 14 juni 2018 12:54

Så var torsdagen redan här och solen har kommit tillbaka efter regnskurarna igår men varför skulle den nödvändigtvis behöva ta med sig blåsten? Har precis stängt balkongdörren och jag är vanligtvis inte den som fryser i första taget. Jag som i morse tänkte att idag blir det en dag på balkongen men icke. 


 


Vet inte varför jag inte får något gjort, det känns som att varje dag är ett slöseri med tid. Idag har jag typ, vart ut med Wilma, handlat, diskat och lagat mat åt både mig och Wilma. Och när det är gjort sitter jag åter gäspandes och vill bara sova, känns som att det idag kan bli en liten tupplur faktiskt. Vilket innehållsrikt liv man har numera när man mår pissigt ;) Igår märkte jag vilken social fobi jag verkligen har... Hade varit ut med min far och var på väg hemåt när vi passerade parken där baldeltagarna skulle samlas, givetvis var det mycket folk som stod och väntade. Min far kör sakta och ska se åt alla håll och kanter medan jag manade på att han måste köra snabbt. Det kröp i hela kroppen, jag ville bara vara så liten att ingen skulle se mig och ville bara hem till min trygghet. Jag måste försöka tvinga mig ut mer där jag vet att det är mer folk, så är det bara. Ni som har haft samma känsla hur har ni gjort för att komma förbi det? Tacksam för alla tips, saknar mitt sociala jag.


 


Nej nu tror jag att jag ska lägga mig ett tag, kanske jag blir piggare. Wilma ligger redan och snarkar bakom ryggen på mig här i soffan så jag kan lika göra henne sällskap ;)
Hoppas att ni alla får en riktigt fin dag.


Tjillevippen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards