Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 16 juni 2018

Av Malin - 16 juni 2018 22:02

Ja visst är det sommar och sol nu men jag skulle klara mig bra utan vindarna ;) Det kom liiiite regn i går i form av små skurar men det skulle behöva komma lite mer om natten tack. Jag har som för mig att jag för ett tag sedan någonstans läste att detta kommer att bli en väldigt torr sommar i hela vårat land. Tråkigt bara att tex gräsmattorna redan på många ställen är mer bruna än gröna :( Idag när jag vaknade vid kl 6 så var det strålande sol och när jag gick ut på balkongen var det riktigt varmt och skönt, jag planerade för en dag på solsängen men men... Efter ca 2 timmar så hade det åter börjat att blåsa lite kalla vindar så nu hoppas jag på lite bättre väder i morgon och efter dess med givetvis. 


 


Känns som att jag åter idag inte gjort mycket men vid 15 kom jag i alla fall på att jag kanske kunde tvätta en maskin och tur hade jag då tvättstugan var ledig hela dagen :) Så nu är allt svart i alla fall tvättat så kan jag i morgon ta kulör och vittvätt. Har även just lagt gula ärtor i blöt så i morgon eftermiddag blir det till att koka en laddning ärtsoppa yummy yummy... Igår var jag så glad när jag såg att de sålde Svenska jordgubbar för endast 20:-/litern så 2 liter blev det att mumsa på nu under helgen. Kändes lite lyxigt att avsluta frukosten med 5 st goa jordgubbar. De var dock stora så det var liksom anabola jordgubbar ha ha ha. När de blir klara här på orden ska jag köpa några liter, rensa, skiva och frysa in så jag har till tårtorna när jag fyller 50. 


 

Kvällsgottis, jordgubbar och en nektarin :)


Funderade idag på detta med födelsedagen, om jag kanske snart skulle börja baka till den... Tex biskvier, mazariner, hallongrottor, apelsinkaka med chokladtryffel, ambrosia... Kunde ju vara skönt att för en gångs skull inte stressa i slutet och speciellt nu när jag inte har en aning om hur jag kommer att må och hur mycket jag kommer att orka göra. Jag fyller ju först i september men jag har en liten fundering på att kanske tidigarelägga själva firandet till i augusti medan det ännu är varmt och fint väder. Och då fira på kolonilotten så man kan vara ute, jag tror inte att det kommer så många, blir nog mest familjen och min väninna och kanske även ungdommarna från mitt tidigare jobb. Men det kan i alla fall vara trevligare där än inomhus på hösten. Nåja, jag får fundera vidare hur jag ska göra :) Det är ju fortfarande tid kvar.


 

Lite av det jag brukar göra


Har funderat på detta med att fylla 50, jag tycker att jag hade mer ångest när jag skulle fylla 30 faktiskt :) Om det kanske var för att man sprang på krogen och började känna sig gammal då yngre generationer intog nöjeslivet och jag på dansgolvet mötte dem jag hade lärt åka skridskor. Nej men det känns faktiskt inte så farligt att bli 50, tvärtom nästan och jag har nog viktigare saker att tänka på än åldern, tex att komma tillbaka från depressionen, hur framtiden ska bli, min gamla far mm mm mm.... Då är liksom åldern en skit i vinden


 


Ja ja, det är lite av det jag har funderat på under dagen när jag "tjossat" runt här hemma, nu ska jag flippa vidare på TV:n men tror att jag gör det i onödan för hur mycket jag än byter kanal så är det inget att se. Jag tillhör ju dem som vägrar boxer och annat svammel så har bara 6 kanaler och just i kväll är det Kunskapskanalen som är mest spännande. Samtidigt som jag skriver ser jag en dokumentär om kvinnliga samurajer, väldigt intressant faktiskt och jag hoppas att något bra avlöser det ;) Får använda kvällen till att lära mig lite hi hi hi.


Ha nu en fortsatt fin helg alla där ute och njut av sommaren och livet.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards