Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 5 mars 2014

Av Malin - 5 mars 2014 15:41

Suttit & sett serien "Trinny & Susannah Stylar Norge". Slår mig när man ser någon som är udda, måste de stylas om eller ska man helt enkelt låta dem vara unika i sitt sätt att vara.

Visst hajar även jag till om jag möter någon som är annorlunda när jag är ute men ofta så tänker jag i stället "f-n vad modig han/hon är" som vågar vara annorlunda & inte följer med strömmen. Sedan får man väl om det gäller i arbetslivet anpassa sig men på sin fritid måste väl alla få vara som de vill & vara bekväma i det.


Kommer så väl ihåg min chef på sommarjobbet jag hade förra året, när ägaren skulle komma till butiken för att träffa oss nya så står hon dagen innan nära mig när jag prismärker.... "Skulle du kunna ta på en långärmad tröja i morgon, han gillar inte tatueringar". Det var inte en fråga utan ett konstaterande men jag tog det som väldigt kränkande att jag skulle behöva dölja min personlighet & vem jag är år 2013. I slutändan när jag jobbet var över & jag själv talade med ägaren tog jag upp det hela, han skrattade & sa att hans son också har tatueringar så med andra ord var det henne den stack i ögonen. Det jag inte förstår är varför hon ringde mig om jobb om nu tatueringar är en nagel i ögat på henne, hon visste mycket väl att jag har gaddningar. Stället jag jobbade på säljer dessutom kroppssmycken & det är väl inte damer i dräkt som handlar det mig veterligen så lite dubbelmoral var det allt från hennes sida. Ja ja, glad att jag inte är där längre, gillar inte att behöva "kväva" mig själv & min personlighet.

Som yngre sökte jag jobb ett jobb i en klädbutik & på intervjun så kom det ena efter det andra fram. Du får inte ha långa naglar, du får inte ha hål i näsan, går tatueringen att dölja.... Men vad f-n är det för sätt... Är vi som gillar kroppskonst någon typ av missfoster som sprider sjukdomar eller? Jag tackade helt enkelt för mig.

Alla har vi ett behov av att uttrycka oss på alla de möjliga sätt, varierat från person till person, men inte är vi sämre för det.


Sedan kan man ju se på många som vill ha en viss, enligt dem själva, status i samhället och vill föra sig med dyra kläder, smycken, väskor/skor & bilar. Många som ser upp till denna typen av "perfekta" människor där banken äger det mesta & där de får jobba hårt för att dölja sina skavanker för sina så kallade vänner.

Vad är det som är så speciellt med mycket pengar? Förutom att man blir ekonomiskt oberoende... Men att låtsas ha pengar när man tagit en massa lån för att köpa sakerna är ju bara sjukt. Är man verkligen så desperat efter att bli omtyckt att man vill bli bedömd efter vad man äger & har i stället för den person man verkligen är. Har vårat samhälle verkligen blivit så kallt & ytligt???


Nä, nu ska denna bitterfittan springa ner i tvättstugan... Ska onekligen bli mysigt att glida ner mellan rena lakan i kväll.


Tjillevippen





Cyndi vågade vara sig själv, vågar du?

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards