Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Malin - 18 mars 2014 08:45

Måste bara få dela med mig av detta grova skämt som kanske är i överkant.... Stackars människorna är ju skräckslagna.

Av Malin - 18 mars 2014 08:05

Nå rubriken är inte så intressant som den låter, den valde jag bara för att jag känner mig som medlemmarna i Leningrad Coboys i håret nu på morgonen. Nog för att det ska vara högt uppe på huvudet men efter att ha sovit så har jag verkligen den där spetsen som de har ha ha ha.... Nåja, ska ta en dusch & piffa till mig innan jag ska ge mig ut på stan, ska nämligen på synkoll så jag ska skicka in pappren för lämp att börja övningsköra. Japp, jag har ingen körkort men nu ska det bli av efter alla år. Hade ju lämp som ung men lät den förfalla då jag valde en semester i soliga Spanien i stället. Ja ja, man gör inte alltid kloka beslut som ung & det får man sota för som gammal tant   


I går fick jag min bikini-BH som jag beställde från Change i förra veckan... Och den passade, ingen kan vara lika glad som jag för att hitta en bikini-BH eller vanlig BH för den delen med kupa "i", för det är inte det lättaste ska jag lova. Om man nu inte vill ha en riktigt tantig BH. Har aldrig riktigt förstått varför det finns en massa raffiga BH:s för dem med liten byst medan vi som verkligen behöver stöd får välja tantiga till vettiga priser eller snygga till överpriser. Man skulle faktiskt, tycker jag, få ansöka om BH-stöd när man har stor byst ha ha ha... Nåja, nu har jag i alla fall en bikini-BH, nu ska jag bara hitta en vanlig som sitter bra då mina börjar vara lite utslitna. Ingen direkt sexbomb när jag klär av mig så tur att man lärt sig ta av BH:n med tröjan på ha ha ha...


Tog igår fram lite kött som jag ska göra en gryta på idag, är en enkel turkisk gryta med kött i bitar, vita bönor, röd pepperoni, krossade tomater & köttbuljong. Man ska tillsätta även ett litet glas vatten men det skippar jag så att jag kan äta den utan ris till som man egentligen ska. Gillar ju spicy mat så tillsätter även lite Sambal Oelek, blev så otroligt glad när ICA hade tagit in en lite större burk av denna underbara vara. Brukar till och med sätta i någon tesked när jag gör köttförssås för att få lite "sting" i den. Bjöd min pappa på köttfärssås & stuvada makaroner för ett tag sedan, han tyckte att det var gott MEN jag hade i för mycket lök tyckte han ha ha ha.... Min pappa tycker nämligen inte om lök & brukar sitta & peta bort den från maten så nästa gång ska jag riva ner löken så att han inte ser den   

Spicy mat ja, när jag nu äntligen åker till Turkiet ska jag köpa hem lite sucuk, en helt underbar korv som är kryddstark. Kanon att äta till frukost då man steker den & sedan knäcker i ägg & blandar samman, gott till mjukbröd om morgonen. Den går även att hitta på vissa butiker här i Sverige men det blir ju aldrig detsamma. Det går även att äta till när man sitter & groggar ha ha ha... Testade vi sist & det var riktigt gott.


Ja ja, nu ska jag byta ämne igen... Jag vet, jag hoppar från det ena till det andra & jag undrar ibland vem som orkar läsa, en stor eloge till er.

Nytt ämne ja... Råkade igår ut för några som på Fejjan kastade skit på ett medium som de ansåg vara värdelös & det handlade då inte om detta mediums medverkan i serien Det Okända utan de bodde ju på samma ort så de visst minsann. Sådana gånger känner jag att då har man något personligt emot just denna människa & att man inte unnar framgång, den svenska avundsjukan med andra ord & den är svårbotad. När man sedan hellre sticker huvudet i sanden & går ur gruppen i stället för att ge ett ordentligt skäl till att denna person är "värdelös" då anser jag att man inte alls har några grunder för sitt uttalande. Ska man ge kritik ska den vara konstruktiv, annars kan man lika gärna hålla käften för man gör bara bort sig själv.

Hur kommer det sig att somliga mår så otroligt dåligt av andras framgång? Har du något svar på detta?


Nej, nu ska jag "piffa till" mig (som att det är möjligt) så jag önskar er alla en riktigt fin dag.


Tjillevippen


Min nya bikini-BH, nu ska det badas     

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards