Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 18 juni 2018

Måndag och lite sprutt i tantan ;)

Av Malin - 18 juni 2018 11:42

Ja måndag igen, en ny vecka med nya utmaningar men jag har inga just nu förutom den största av alla, att hitta tillbaka till sig själv från den jäkla depressionen.
Vaknade idag av ett härligt regn, övriga somrar har man inte velat att det ska regna men denna är ju våra gräsmattor och övrig gröda inte direkt bortskämda med regn så det är välkommen. Hoppas dock att midsommarhelgen kommer att bli fin.
På spisen puttrar ärtsoppan nu och i ugnen har jag filé på gång, Wilma har vart ut och jag har även kommit ihåg att vara in på HC för att höra när jag skulle till kuratorn eftersom alla möten låg på den gamla telefonen som gick sönder.
Nu sitter jag och mumsar lite russin, skrattade gott åt texten på påsen för tydligen kan man stoppa de små skrynklade sötnosarna i dem som är lite sura hi hi hi... Mer sådant på varor man handlar tack :)


 


Gårdagen tillbringade jag på balkongen, var så otroligt skönt med lite sol så solsängen åkte fram så slog jag på lite skön reggae och bara njöt :) Idag när det är grått skulle jag egentligen behöva se om tvättstugan är ledig men jag orkar helt enkelt inte längre än till tanken. Ärtsoppan har nu puttrat klart så den ska bara portioneras och få kallna innan den åker in i frysen, skönt att ha lite soppa där. Tror även att jag ska ta och göra en gulasch soppa någon dag, tycker att det är en bra middag med soppa när man varvar ner efter dagen i stället för att äta en tung middag. Naturell lättyoghurt med lite müsli är också gott och en frukt efter. Vid middagstid är jag sällan hungrig men något måste jag ju äta eftersom jag tar medicin och även för att hålla blodsockret ok.


Nu ska jag ta mig lite lunch, Wilma har redan fått lite filé i fodret och det for ner som tjofräs ha ha ha... Förstår det då hon matvägrat i två dagar, äter hon inte det som sätts fram så får hon vara utan. Huvudsaken att hon dricker och till slut är hon så hungrig att hon äter, det ska bara lukta "rätt" ;)


Önskar er alla en fortsatt fin start på denna veckan och avslutar med en annons där jag undrar om jag skulle slå till och köpa varan ha ha ha... Men några kondomer behövs då inte och nog skulle det vara bra tråkigt och sitta och slicka kletiga saker från tex armarna på sig själv ;)


Tjillevippen


 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Av Malin - Lördag 30 mars 07:25

Rubriken gäller givetvis inte alla men nog är det många liksom mig som sitter ensam när högtiderna ska firas. Tidigare blev jag ledsen när jag tänkte på det men numera orkar jag inte knappt bry mig. Jag har inte påskpyntat förutom att min godisskål...

Av Malin - Lördag 23 mars 07:24

Ja så är det, vet inte hur många gånger jag försökt skriva här men jag har helt enkelt inte orkat. Själv har jag tänkt att det är vårtrötthet som de äldre brukar tala om men arbetsförmedlaren och min kontakt på försäkringskassan tror att det är för a...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards