Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 februari 2013

Av Malin - 12 februari 2013 09:34

Vilket påhitt detta är, en massa hjärtan och gulligull för de som har någon att hålla kär. När ska det inrättas en "Alla Singlars Dag"???? Det om något skulle affärerna tjäna på   


Jag för min del har helt tappat tron på romantik what so ever... Var gift i 6 år och inte ett enda år gjorde vi något annat på Alla Hjärtans Dag än att fira min dåvarande svärmor som fyllde år. Samma sak varje år, han sa att han inte glömt vad det var för dag men inget hände även om han sa att vi skulle fira det en annan dag. Vad då annan dag, då är det ju inte Alla Hjärtans Dag heller utan vilken dag som hellst.

Sedan kom våran bröllopsdag, den 8 mars, det enda jag fått den dagen under alla år är en begonia från Sparköp... Ok sa jag, är det allt jag är värd? En begonia från Sparköp för 35 kronor? Nej svarade han, den kostade 25 kronor.

I efterhand kan jag skratta åt det men jag kan säga att jag totalt tappat tron på romantik och ska en ny man träda in i mitt liv får han verkligen lägga manken till och uppvakta mig till 100%.

Det handlar givetvis inte om dyra presenter utan om de små sakerna som gör att man känner sig älskad och speciell för någon. Givetvis ska även vi damer göra så att han känner sig utvald, det är ju ge och ta som gäller i förhållanden.


Visst är det skönt att vara singel ibland men givetvis saknar jag någon att hålla kär, någon som älskar MIG. Någon att dela de små sakerna i livet med, någon att somna vid och vakna likadant. Någon som på dagens slut frågar hur man mår, vad man gjort under dagen. Någon som helt enkelt bryr sig om mig och som jag kan älska och skämma bort.


I år på Alla Hjärtans Dag blir det i alla fall semmelträff på mitt före detta jobb vilket vi kan tacka facket för och inte företaget vi jobbat för. Ska bli kul att träffa en del en sista gång på kontoret för sedan är allt över och vi går aldrig mer in genom de dörrarna igen. På kvällen blir det jag och Wilma, min hund, i tv-soffan.


Måste bara berätta om något roligt som hände igår... Var och lämnade in mitt sjukintyg från lasarettet, kom hem och lade mig att vila när telefonen ringde. Var min kontakt som fått sjukintyget i sitt fack men blev lite fundersam då namnet inte stämde. Jag hette nämligen Majken och var född 1937    Så iväg till Vårdcentralen för nytt intyg som jag idag ska få hämta, konstigt dock att läkaren inte checkade att namnet stämde men å andra sidan gjorde ju inte jag heller det utan såg bara att diagnosen stämde.


Nej, nu ska denna damen ta och piffa till sig så jag är representativ när jag går ut, ha en bra dag alla   


Vacker binterbild tagen på strandpromenaden i Kalix  



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards