Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Malin - 15 februari 2013 10:40

Satt på en sida och lade in lite saker jag ska sälja och snavade då över en annons där man ville sälja sin 9 månaders katt. Skälet.... Man ska ha hundvalp och "känner inte för" att ha både hund och katt i lägenheten.... Näha, kanske man skulle tänkt på det INNAN man impulsivt skaffar ett djur.


Hur många annonser finns det tex inte på Blocket där man vill omplacera staffar när de är cirka 9 månader och då heter det pga "ändrade familjeförhållanden" eller "på grund av allergi"... Säg för f-n som det är, ni har tagit er vatten över huvudet och skaffat en hund ni inte haft kompetens för att uppfostra när de kommit i första trotsen.


Ser det så många gånger på promenaderna med Wilma, hon är en oerhört glad staffe och backar vid attacker från de små monstren som inte är uppfostrade just för att de är små. Men en attack är en attack oavsett storlek på hunden. Vilken är farligast, min staffe som backar eller den lilla chihuahuan som gör utfall efter utfall? Allt medans ägaren står bredvid och med len röst säger "så får du inte göra" och tilllrättavisar inte hunden ett skvatt.

Enda skillnaden är storleken och att min hund har ett kraftigare bett om hon skulle vilja hugga.


Enligt mig är ett djur ingen leksak och kan man inte ta ansvar för den och ge ett permanent hem tycker jag att man ska gå på någon leksaksaffär och köpa ett mjukisdjur i stället.


Over and out från Bitterfittan Fyrtio +


Wilma tar ett glädjeskutt när hon jagar en godis 

Av Malin - 15 februari 2013 05:46

Så var fredagen här igen, konstigt hur den kan kännas speciell även när man är arbetslös och man ser fram emot helgen lika mycket som de med jobb. På tal om jobb så bjöd facket i går på semlor, var kul att se alla välkända ansikten på plats och jag hoppas att vi kan ha fler sammankomster framöver.


I dag blir en lugn dag, ska bara njuta av nuet och ta det lugnt. Prommis med vovven och hälsa på mina föräldrar, även tagit fram lite lammkött som jag tänkte tillaga i lergryta till middag. Det blir en Turkisk gryta som heter Güveç och här under har ni receptet, degen i kanterna skippar jag dock och jag våtlägger i vatten och inte mjölk:


Guveç för 4 personer

500 gr köttbitar av lamm el. nöt

1 st gullök

4 st vitlöksklyftor

1 st aubergine

1 st squasch

4 st grön avlång turkisk paprika

3 st tomater

4 msk olja

2 tsk salt & peppar


Hur gör man en riktig Güveç? Joo, hela grejen är att grönsakerna ska tillagas med sin egen vätska. Man ska absolut inte tillsätta någon vätska och sedan ska man även ha en deg i kanten så att det inte kommer in någon som helst luft. Tillagas i lerform.


1.Blöt lerformen med mjölk. Lägg i grytbitarna längst ner.

2. Skär löken i ringar och lägg över köttet, sedan hela vitlöksklyftor. Därefter skivad squash, skivad aubergine, paprika delat i fyra delar. Högst upp lägger du hackad tomat med lite olja&kryddor.

3. Lägg deg runt formen så att det inte andas.

4.Laga på 200 grader i ca. 1 timme.


Nej nu ska denna dam ta sig frukost, det är ju fortfarande tidig morgon så kanske att jag återkommer lite senare.


Trevlig Fredag Tillönskas Er Alla   





Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26
27
28
<<<
Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards