Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Malin - 4 oktober 2013 09:30

Konstigt att oavsett om man har jobb eller är arbetslös så är det något speciellt med fredagar, det sitter liksom i sedan man var liten. Kommer ihåg att min pappa alltid på fredagar besökte bageriet och köpte oss alla gottis, den där lilla koppen med sockerkaka i botten, vaniljcremé, jordgubbar och gelatin på toppen... Det var fredagsmys när hela familjen samlades framför tv:n och mumsade. Kommer tom ihåg serveringsbrickan i röd plåt med små hjärtan runt om som kant.


Så blev det aldrig för mig, var gift med en man som jobbade 12 tim var dag oavsett vilken dag i veckan och nu som skild så är det jag och vovven på fredagar. Hon är också ett bra sällskap men man kan inte ha så djupa diskussioner med henne. Det enda som nu försör fredagkvällarna är detta j-a Idol på TV:n... Kan inte 4:an visa något av värde? Nåja, får vällan slå på en film själv och mysa framför   


Nä, nu slutar jag hastigt... Fick just samtalet jag fasat för, min mamma opererades igår och det visade sig att hon har en cancertumör i tunntarmen och det finns ingenting de kan göra. Läkaren hade pratat om året ut....


 


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards