Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 19 oktober 2013

Av Malin - 19 oktober 2013 15:49

Idag har vi helt underbart väder i de norra delarna av vårat avlånga land, har varit ner på strandpromenaden med vovven & sett på svanarna som ännu dröjer sig kvar. Mina Icebugs åkte fram, har absolut inte tänkt halka & få en spricka i axeln igen. Till veckan verkar det dock som att man får ta fram tunnare kläder igen då spågubbarna/tanterna lovat upp till +10, snacka om att moder natur skojar med oss... Vi är ju i oktober månad, låt nu snön ligga.


Varit hem till mina föräldrar också, hjälpt min far handla, förberett middagen åt mamma och även vart ut & inhandlat 2 nattlinnen åt henne. Sonden hade i morse läckt igen så bäst att ha några nattlinnen på lager.

Till veckan kommer min moster från Stockholm på besök för att hjälpa med maten, hon ska laga till en hel del soppor att frysa in & det kommer ju att underlätta bra mycket. Vi köpte idag några burkar barnmat, då får hon ju lite mer "matkänsla" av smaken i alla fall för nog måste man bli bra less på att bara surpla soppa hela tiden.


Suttit & sett på gamla bilder som jag scannat in & kom till alla hästbilderna för denna damen har precis som övervägande delen tjejer älskar hästar som ung. Hängt i stallet, byggt, målat, smort selar/träns/sadlar, mockat, ridit, praktiserat på ett arabstuteri & även jobbat på ridskola. Saknar lukten av dessa underbara djur, hur många gånger gånger satt man inte på en filt i boxen eller hagen & surrade med någon kompis för det med hästar handlar ju om så mycket mer än bara ridning. Enligt mig i alla fall, kamratskap & att man får lära sig att ta ansvar.


Nä nu ska jag sluta skutta mellan ämnene & lämna er för denna dagen men passar på att önska er som orkat läsa en fortsatt fin helg.

Lämnar er med en helt underbar sketch som innehåller hästar, kamratskap & träning   


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards