Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 15 oktober 2013

Av Malin - 15 oktober 2013 08:58

På något underligt sätt så går det vidare, min mamma har kommit hem, frisk blir hon aldrig & vi får bara ta vara på den tid vi har kvar. Lite sorgligt känns det allt var gång hon undrar om hon kommer kunna sätta upp adventsstakarna denna julen, förstår att hon precis som vi andra har en hel del tankar och funderingar.

I går när jag & min pappa satt i bilden på väg till affären & passerade kyrkogården så kom en tanke upp men som jag inte vågar ta upp med min far... Har de börjat tänka på gravplats... Kom på mig själv att det kanske är bäst att ta den dagen det är dags för det & inte börja med det nu samtidigt som jag själv tycker att det kan vara bra att ha förberett... Finns så mycket hemska saker när man ser till allt det praktiska.

Hjälper dem med hennes kost som bara är flytande numera, är glad att min moster kommer nästa vecka & ska göra en massa soppor att frysa in, blir ju så mycket lättare för henne.

Köpte på apoteket flytande vitaminer/mineraler så att hon får i sig sitt dagsbehov & även Celcius för de dagar hon är mer trött då jag sett att det gör henne piggare & att hon då kan sitta & se sina favoritprogram åtminstone.

Man gör så gott man kan & får helt enkelt ta dagarna som de kommer & ta vara på tiden.


Bakar en del fika så att mina föräldrar ska ha hemma nu när mer folk hälsar på, de har väl också kommit på att det inte är mycket tid kvar. Lovade i ett kort ögonblick att baka bullar åt dem... Jag som fullkomligt hatar kletig deg mellan fingrarna & bara bakat bullar 2 ggr i mitt liv, 3 nu om man räknar med gårdagens bak av kalljästa bullar. Jisses hur de såg ut, det var verkligen blandade storlekar men smaken blev i alla fall bra & det är väl huvudsaken eller är det mössan?


Oktober månad, i veckan såg jag blåklockor & rödklöver under en promenad, tror att moder natur skämtar med oss. Idag var det på morgonen -2 & när jag låg i sängen hörde jag alla som skulle på jobben få skrapa rutorna på bilarna.

Blir det som de förutspått så kommer första snön på torsdag, jag har absolut inget emot snö men perioden innan den ligger där det slaskar & är halt kan jag gott vara utan.


I förra veckan testade jag siten ioffer & beställde en väska, väntar ännu på den men har spårat så jag vet att den är på väg. Funkar detta kan jag tänka mig att beställa mer för där finns en hel del snyggt, lite som en internationell Tradera. Mycket kopior men so what, jag är ingen märkesslav så länge sakerna är av bra kvalité.


Nä, nu ska jag ta & storskura kök & sedan badrum. Önskar er få som följer mig en fortsatt fin dag & kom i håg att ALDRIG ta något eller någon förgiven, plötsligt ändras allt & då är det för sent.


Tjillevippen


Väskan inhandlad i iOffer  



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards