Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Malin - 17 oktober 2013 07:46

Redan torsdag, veckorna fullkomligt springer iväg & varför måste de göra det just nu när vi har så lite tid kvar, när man hellst skulle vilja att tiden gick sakta. Andra år har jag sett fram emot att börja julpynta & att få fira julen med mina föräldrar men hur blir det i år? Jag hoppas av hela mitt hjärta att läkarna hade fel, att mammas kropp överraskar på ett bra sätt, att tumören slutat växa & att vi får ha henne hos oss lite längre än vad de förutspådde.

Igår var jag & pappa & fixade sängbord åt dem, handlade mat & sedan ordnade jag alla måltider åt henne för dagen. Varje dag kommer en sjuksköterska för att lägga om såret på magen & även runt den fasta sonden hon har i magen, när hon ringt till Sunderbyn fick hon reda på att sonden är till för att kunna öppna & tömma magsäcken om det blir så att mamma mår illa & vill kräkas. Hon visade mig hur man skulle göra men jag tror faktiskt inte det ska behövas om hon som nu bara äter flytande kost. Hon har ju faktiskt inte mått något illa sedan operationen.

Bara att ta var dag som den kommer.


Känns som att jag aldrig får ordning hemma, när man är arbetslös blir det lätt att man skjuter fram saker hela tiden... Jag fixar det i morgon, jag är ju ändå ledig & så säger man det samma dagen efter & dagen efter det... Blir liksom en ond cirkel men idag MÅSTE jag städa efter jag varit till Arbetsförmedlingen. LIka roligt att gå dit varenda gång... Not... Men ett måste så bara att gilla läget.


Kallt har det varit i natt, några minusgrader så på morgonen fick jag stänga sovrumsfönstret. Dragit mig för att ta morgonpromenaden, Wilma ligger ännu & myser på sängen men snart ska vi nog dra oss ut så hon får göra sitt.


Hoppas att ni alla får en riktigt fin dag & kom i håg att ta vara på tiden ni har tillsammans med nära & kära   


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards