Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under januari 2014

Av Malin - 30 januari 2014 13:54

Jag är en av de "där" tjejerna som har en massa killkompisar & fortfarande fattar jag inte varför jag inte duger som mer än kompis... Det sker gång efter gång... En ny kille träder in i livet, man surrar & har jäkligt mycket att prata om men tydligen bara det.

Vad är då fel med mig? Kan ju inte vara att jag är otrevlig för då skulle man inte surra med mig så med andra ord måste det vara mitt utseende... Jag är inte nog smal, jag har inte långt hår, jag är inte gulligullig & framförallt så har jag skinn på näsan & kan ta hand om mig själv. Med andra ord är jag stark & det verkar hota alla j-a karlar.


Fatta hur j-a less jag är på att vara själv, jag behöver också någon.... Någon som vill vara mer än bara kompis eller knullkompis för den delen, visst är det bra med kompisar men hallåååå..... Jag behöver också kärlek... Hör & häpna men jag har också känslor, även om jag klarar mycket själv så finns det faktiskt bitar man måste vara två om.

Inte konstigt att man får dålig självkänsla... Och de enda som ger komplimanger är de som bara vill dra över en & dra vidare. Sorry, jag söker liiite mer än engångsknull om ni tillåter mig att vara grov   


Jag har alltid ansett mig själv vara bra på att läsa av människor men se på f-n, karlar är så j-a bra skådespelare så dem kommer vi kvinnor ALDRIG klara att läsa av. Nä, nu får det vara nog. Ta mig som jag är eller skit i mig, jag är ingen liten tonåring som tror att jag måste se ut som alla andra men nog f-n måste det väl finnas någon för mig ändå???????


Tjillevippen


 

Av Malin - 27 januari 2014 14:25

Mitt liv är väl inte speciellt på något vis men på något konstigt sätt inspirerade min historia en kille jag träffat på facebook. Vi chattade som vanligt & kom in på förhållanden & jag berättade om mitt före detta äktenskaps toppar & dalar vilket fick honom att ändra sitt liv. Fick igår reda på att han varit otrogen sin fru i 2 år, något som började som en kk blev mer men min berättelse fick honom nu att bryta med den "andra" damen. Killen i fråga har växt upp i en väldigt splittrad familj med en styvfar som fullkomligt hatade honom. Han blev mobbad i skolan & till slut gjorde han det enda han visste skulle ge respekt, han spöade skiten ur de som mobbade. Började hänga i fel gäng, ligga runt & supa, då var han endast 14 år. Hans historia är lång & går inte att återberätta här då den är så lång. Hur som haver började han ha sex med en annan kvinna då hans fru på grund av dålig rygg inte kunde ha sex & aldrig var glad, bara skuffade undan honom så han sökte närhet någon annanstans. Nu är i alla fall otroheten bakom, han älskar sin fru & kan inte tänka sig ett liv utan henne.

Dels hade jag väl sagt att man ska komma ihåg att när man pekar på någon annan, att det är deras fel så pekar 4 fingrar tillbaka på en själv. Med andra ord var inte otroheten hans frus fel utan... Just det, hans eget.

Man kan dessutom inte sprida kärlek & glädje om man inte är lycklig själv, att då slitas till den andra kvinnan gjorde honom kluven & samtidigt som han strulat med henne har han fått äta antidepressiv medicin.

Men nu har han tagit sitt beslut & är nöjd med det. Han vill göra saker & ha roligt med sin fru, han har bokat in 1 vecka i Portugal som en överraskning & i sommar när de åker ner med mc-klubben till Spanien har han ännu en överraskning då det är deras bröllopsdag.

Jag önskar dem verkligen all lycka & hoppas att han kan lägga all skit bakom sig & se framåt, för livet har ju så mycket att ge för dem som vågar ta klivet & utforska det.


Men jag då? När ska jag våga utforska det... Eller har jag redan börjat långt tillbaka... Mitt enda äktenskap började med chat via ICQ, kommer ni ihåg det ni som är i min ålder?   

Där träffade jag Ahmet från Marmaris, vi chattade i 6 månader om allt mellan himmel & jord, kom på att vi hade mycket gemensamt & bestämde att jag skulle åka ner & hälsa på.

Han visste hur jag såg ut men jag hade ingen aning, visste att han hade jeans & svart tröja men det hade ju de flesta som mötte upp nära & kära på flygplatsen. Jag gick helt sonika till informationsdisken & hon fick ropa ut hans namn, finns ju lösningar på allt. Där kom han, en spenslig kille med ett leende som lyste upp.

Gör hela historien kort... Efter 1 v förlovade vi oss & efter ytterligare 6 månader åkte jag ner till Adana där vi gifte oss. Första gemensamma dagen i Sverige tillbringade vi på hans pappas begravning, vilken chock för mig att kastas in i en familj på svärfars begravning.

Vi bodde i Kalix i 4 månader, sedan flyttade vi ner utanför Gävle där de ägde en pizzeria efter pappan & vi arrenderade en grill som vi sedan gjorde oss av med & lade hela krutet på pizzerian som växte.

Barn ville vi ha, det hör ju liksom till "mallen" men jag blev ju inte gravid... Gick till en fertilitetsläkare i Gävle, gjorde en del inseminationer som misslyckades & slutligen blev det Falun & provrörsbefruktning.

Första gången jag fick inplanterat bar jag så positiv, nu skulle vi få vårt barn... Not... Efter 2 veckor tappade jag äggen & det var bara att börja om på ny kula. Ännu mer hormoner inpumpat & ännu 2 gånger tappade jag äggen.

Det var då jag bestämde mig för att skiljas, att släppa honom fri att bli lycklig med någon som kunde ge honom barn.


Det var det bästa jag gjort, att skilja mig... Det fanns en hel del tecken på otrohet under vårat äktenskap, inget som jag kan säga har hänt till 100% men bara att man sitter & skriver till en dam att man vill träffa henne... Sedan ljuger om var man varit i Turkiet när man varit ner, han försökte hålla sig till sina lögner men jag är inte född igår & därmed inte heller dum. Och efter skiljsmässan fortsatte lögnerna... Sedan tror han att han ska få bjuda mig på semester, fanns väl ingen som hellst anledning för mig att resa med honom. Nä tack, jag reser med min väninna, vi klaffar bra & det är mindre komplicerat.


Jag har egentligen aldrig fattat detta med otrohet, varför vilja såra & göra lek av den man säger sig älska? Skulle man själv vilja bli behandlad likadant? Tror faktiskt inte det.

Som singel råkar jag som sagt på många upptagna män som vill ha det som så modernt kallas "kk" för att de har dålig sex med sin fru/sambo... Men för tusan, öppna käften & prata med varandra... Kanske att även frun sitter inne med en massa önskningar & hemligheter som hon skulle vilja leva ut men inte vågar ta upp. Ska man ge upp så j-a lätt?

Män/kvinnor vill ju inte att andra gör lek med ens partner men varför gör man det då själv, att vara otrogen är ju som att skratta bakom ryggen på den man älskar för att man klarar sig undan med otroheten. Nä usch, finns INGA som hellst orsaker till att vara otrogen, då kan man i stället ta & bryta upp innan det går så långt.


Nä, nu ska jag ta tag i livet efter att ha fått skriva av mig lite...


Tjillevippen


 


Av Malin - 26 januari 2014 19:23

Så var söndagen snart över & ännu en måndag & ny vecka kommer. Hoppas hitta något jobb att söka i krokarna, kanske inte bara söka utan även kanske vara aktuell för även om jag inte just blivit torr bakom öronen.


I morse när jag vaknade & hade fått i mig lite ingefärste så fick jag sprutt i baken. Fållade en gardin, fixade köttfärssås & även mat åt Wilma. Lånade sedan pappas ångtvätt & tvättade mattan i köket, blev fin i färgen, tänk vad en ångtvätt kan göra underverk. Skurade även golvet i köket så nu är det klart. I morgon hade jag tänkt ta tag i bardagsrummet, tänkte inhandla en mattpiska så att jag kan piska mattorna. Blir så fräscht när det är gjort & vem vet, kanske till och med tar & tvättar soffan så att den får en uppfräschning. Sedan är det bara sovrummet & hallen kvar.

Sovrummet ja... Det är en annan historia... Har bott här i snart 2 år & mitt sovrum är inte klart än. Jag vet hur jag vill ha det men har inte pengar just nu så jag tar det lite pö om pö, man får helt enkelt anpassa sig. Sover ju ändå bara där. Ska bli skönt när hela lägenheten är klar.


Helgen har annars gått i lugnets tecken, som att det nu skulle vara något nytt för att vara mig, inte konstigt att jag känner mig uttråkad. F-n, det måste hända något snart, annars kommer jag att klättra uppåt väggarna. Jag längtar verkligen efter våren & sommaren, ljuset & värmen. Långa promenader längs älven, sköna dagar på balkongen lyssnandes på Raggarradio & jordgubbarna... Dessa underbara söta jordgubbar som man inte kan få nog av. Är rätt säker på att jag inte är den enda som längtar efter sommaren.

Hoppas givetvis på ett jobb eller sommarjobb rent av men man hinner ju ändå njuta av sommaren & ljustet gör ju att man orkar mer & är uppe längre om kvällarna.


Hmmmm... Vad då uppe längre om kvällarna, efter mamma gick bort somnar jag sällan innan kl 1 på natten, har jag tänkt vara uppe längre om sommaren lär jag ju vara uppe dygnet runt hi hi hi...

Mamma ja... Har suttit & sett ett program från England som heter Begravningsentreprenörerna, behöver jag ens säga att tårarna forsade nedför kinderna & det bränner i ögonlocken just i detta nu. Saknar henne enormt.

Min brorsons svärmor gick bort i helgen & då väcktes alla tankarna igen & jag lider med hans hustru som tappat ännu en förälder. Jag vet hur jobbigt det är & nu ska hon också behöva gå igenom det som vi alla fasar för, att tappa en förälder. Man har bara en mamma & pappa & det är först när de gått över till andra sidan som man förstår hur stor plats de haft i ens liv. Sådant som man tog förgivet är inte längre alls så självklart.

Så kom ihåg att ta vara på all tid ni har med era nära & kära, när man minst anar det kan det vara för sent.


Har inte tänkt göra så mycket mer i kväll än diska bort i köket, ta en dusch, sedan koka lite ingefärste som intas med Kung Oscars pepparkakor & krypa upp i soffan för att se Shutter Island.

Önskar er alla som orkade läsa en riktigt fin söndagkväll & start på kommande vecka.


Tjillevippen


     

Lite sommarbilder mitt i vintern

Av Malin - 24 januari 2014 21:40

Varför kan pms få en att må så j-a dåligt    I morse borde jag ha anat oråd när jag fick en himla städlust, städade köket, tog ner gardinerna i hopp om att de nya skulle komma idag... Vilket de gjorde efter lunchtid så nu hänger de äntligen uppe, riktigt fina gardiner så jag är kanonnöjd. Den nya spetsduken ligger också fint på köksbordet, lite finjusteringar i morgon så är det klart.


Har nu legat & sedd Fångarna på fortet med ett halvt öga, tycker inte att det är mycket bra på tv att se tyvärr, de bästa programmen brukar vara sent på kvällen eller mitt i natten. Trött är jag så får vällan dra mig ut med Wilma en sista gång för dagen så kanske sängen sedan kallar.

Wilma har inte riktigt varit sig själv efter vi kom hem vid 15.30 Hon har inte ätit utan dragit sig undan på min säng, bara varit & kikat till mig om jag hamnat i telefon nyfiken som hon är. Nå, precis som oss kan även våra kära vänner djuren ha "sådana" dagar.


I morse surrade jag med min goa vän i gbg, vi utbytta lite husmoderstips ha ha ha... Jag tipsade om att bakpulver är kanon till att öppna avlopp & han att "kuddarna" till diskmaskinen är kanon till att rengöra i toalettstolen med så i morgon ska det testas då damen innan mig hade varit dålig på att rengöra längre ner i röret & hur jag än skurar blir det inte rent men nu så jäklar ska det bli kanonrent    Finns mycket sådana där små tips som kan förändra ens liv ha ha ha... I alla fall ens städliv.


Nä, nu ska jag traska ut med Wilma & sedan ska jag ta en kopp ingefärste med en Kung Oscars pepparkaka till, sedan kallar sängen. Sov så gott alla där ute.


Tjillevippen


Nu har kristall lampan flyttats till köket & gardinerna är på plats 

Av Malin - 23 januari 2014 23:04

Just sett färdigt filmen Salt med Angelina Jolie i huvudrollen, var faktiskt en riktigt bra film, trodde att jag skulle somna till den men jag är fortfarande vaken & tröttheten har dessutom gått över. Kanske för att jag även tog mig en liten nap tidigt i kväll.


Det blev en liten tur till Haparanda med min far. Ikea, Rusta, ÖB & Ica Maxi avverkade vi så det blev mest nyttoköp. Oh just ja, jag hann även in på Hemtex... Fick ett presentkort i julklapp av min bror Kenny med fru & kikade in där... Hittade de underbara kopparna med Elsa Beskows motiv på så ska nu börja samla på dem, 6 kvar.

Annars så blev det sådant som tvättmedel, tandkräm, "damsaker" till hemligveckan ha ha ha... Sådant där som alltid går åt men som inte är roligt att inhandla helt enkelt. Inga utsvävningar, tillåter inte min ekonomi just nu men man kan ju har roligt i alla fall   


På hemvägen stannade vi till på Sibylla i Sangis & fick oss lite mat innan vi gasade vidare hemåt. Lite senare var det dags för ett besök på mammas grav där ljusen fortfarande lös vackert. Wilma fick också springa av sig lite efter att hon fått mat i sig. Skulle samtidigt & hämta mina gardiner till köket men det paketet var felsorterat så får hämta dem först i morgon... Typiskt... Nåja, får ändå ta & städa köket direkt jag vaknar så är det bara att stryka & kasta upp gardinerna så är köket klart.


Ja man jisses vilken intressant uppdatering ha ha ha... Nåja, det är vällan så min dag har sett ut, inte speciellt händelserik eller spännande... Med andra ord... Ingen fantasiblogg ha haha


Sov så gött alla bloggare & läsare.


Tjillevippen


Nyinköpta muggar  

Av Malin - 23 januari 2014 07:56

I morse kändes det bra att stiga upp, kände inte den där längtan efter att stanna i sängen. En snabbis ut med Wilma, underbart härligt ute idag så jag hoppas att det inte börjar blåsa i vanlig ordning. Nu sitter jag med en kopp ingefärste vid datorn, får verkligen truga i mig det då jag är ovan vid smaken, försöker dock kamoflera smaken med honung & kanel men lyckas inte till 100% med det   


Funderar på om jag ska försöka få med mig min far till Happis idag, när det äntligen är varmare ute. I eftermiddag får jag även hämta mina nya gardiner, duken gick det undan med. Beställdes på måndag & redan tisdag hade jag den i postlådan, den var riktigt fin, kommer passa fint på bordet.


Vet inte varför jag just nu har en period där jag känner mig jäkligt uttråkad, det händer för lite i mitt liv & det gör mig vansinnig. Jag vill åka någonstans, kanske hälsa på någon eller bara dra utomlands till värmen. Men men.... Ekonomin sätter stopp för det, bara att gilla läget... Gillar ju inte krogen men kanske att man ändå ska ta sig ut på puben någon helg, får höra med tjejerna som de är sugna. Tur i alla fall att jag har Wilma att prata med & ta med ut på promenader nu när det blivit varmare, lite sällskap i alla fall.


Jag har i alla fall blivit lite nyttigare, efter mamma åkte in på lasarettet  & dessutom gått bort så struntade jag i vad jag åt & har gått upp bra i vikt. Nu har jag börjat med detta ingefärste med kanel för att få upp förbränningen, har även beställt tabletter av grönt kaffe som tydligen gör så att förbränningen går på max... Jag har slutat med drickor & håller mig enbart till vatten men unnar mig ett glas Brämhults juice ibland. Slutat även med potatis, pasta, ris, vitt bröd osv... Har tagit fram pilatesbollen & har försöker hitta en step up bräda till vettigt pris, kanske någon som har en dammandes någonstans... Step Up är en av de roligaste träningsformer jag pysslat med faktiskt. Nu ska jag forma en ny, förhoppningsvis smalare, Malin som mår bra både fysiskt & psykiskt.


Och nu ska jag ta en dans med dammsugaren, undrar hur mycket det förbränner om man gör det ordentligt   


Tjillevippen


   

Nu ska förbränningen igång   


Av Malin - 22 januari 2014 20:56

Jo då, det kan den visst göra. Min f.d make som jag var gift med i 6 år saknar jag inte i mitt liv & vill inte heller ha honom där även om vi delat så mycket. Lögner & svek förstörde det hela.

Nu har jag för ett tag sedan fått kontakt med en f.d från Malta, var så roligt att få surra med varandra igen även om det "bara" är på internet för vi har verkligen mycket att prata om. Det finns inga känslor kvar men han & jag klickar verkligen som vänner. Han är nu gift & bor i Italien där han verkar ha ett rätt tufft liv ekonomiskt, han jobbar som lärare & har en jättefin son med rufsigt rött hår & givetvis en hustru men henne har jag inte sett   

För någon månad sedan fick jag även kontakt med hans syster som jag hade kanonkul med när jag var ner & hälsade på på Malta, vi kommer båda ihåg en dag vi spenderade på stranden medan Frankie var på en verkstad med bilden. Vi hade så otroligt roligt & så mycket som vi skrattade när vi svamlade runt både på land & i vattnet. Ligga platt & sola var helt uteslutet   

Nu har jag i veckan fått kontakt även med deras helt underbara mamma som jag kom att stå nära & vi brevväxlade också i många år efter jag varit ner. Av henne är det starkaste minne när jag skulle åka hem.

Flyget gick tidigt på morgonen, hela familjen steg upp kl 3 på morgonen för att komma till flygplatsen. Hans pappa tryckte i handen min en religiös amulett & önskade mig allt gott & hans mamma... Hon föll i gråt när jag skulle åka & inte kunde jag heller då hålla mig. Kramarna varade länge.

Denna helt underbara familj är jag så glad att ha fått lära känna, tiden jag spenderade hos dem på Malta är ett minne för livet.

Det var där som jag för första gången åt kanin, vill lova att det var tur att jag fick se alla kaniner först efter maten för annars hade jag inte ätit. Det var även där som jag för första gången fick smaka kaktusfrukter som hans mamma plockat på kvällen efter solen gått ner.

Besöket i Popeye Village, en vik där kulisserna till musikalfilmen Karl-Alfred med bla Robin WIlliams & Shelley Duvall står kvar. Kan varmt rekomenderas både för ung som gammal.

De gula gamla bussarna, fiskebåtarna med ögon i fören, fisk, Gozo, alla gamla tempel, tempelriddarnas efterlämningar, Mdina, Blue Lagoon & allt hantverk, spetsar, glas, det finns mycket bra shopping... Ohhh... Jag kan verkligen rekomendera en resa till denna vackra ö.


Hur som hellst, gammal kärlek kan rosta men i stället omvandlas till livslång vänskap vilket inte heller är dåligt.


Tjillevippen


       

Jag & "min" Maltesiska familj + lite bilder från ön

Av Malin - 19 januari 2014 17:12

Gäller det bara att få det gjort, handlar om något så spännande som gardiner & duk till köket + lite lampflytt. Har i köket en cerise matta med fjärilar i grått/vitt i ena hörnet & har nu bestämt mig för en snygg gardin i grått & en grå spetsduk. I hallen har jag en kristallkrona som jag fått av min kära moster & den ska flyttas till köket då de som är lite längre ofta går in i den där den hänger nu   


Annars har jag som vanligt haft en väldigt lugn helg, har ju varit så kallt att det inte gått att ta några längre prommisar då Wilma lätt fryser + att hon vägrar bära täcke. Så bara att anpassa prommisarna när det är kallt. Man märker då det varit kallt i flera dagar att hon har en j-a överskottsenergi, det visar sig på att hon "testar" mig & dessutom tag en av mina skinnhandskar att bita på igår när Mari kom på besök. Wilma som snart är 4.5 år & ALDRIG bitit på mina saker tidigare. Jag hoppas att det snart blir varmare så hon får komma ut på sina längre promenader & dessutom får springa av sig ordentligt.


Idag så sa jag "nä Malin, nu j-ar får det vara nog"... Syftade på min vikt, jisses vad jag gått upp sedan mamma åkte in på lasarettet & av sorgen efter henne. Jag har redan i helgen ätit nyttigare & i morgon ska jag åter börja följa 5:2 & räkna kalorier. Nu får det verkligen vara nog. Läste att en bra fettförbrännare var att gå i trappor 15 min i sträck så det ska jag göra, har dock lagt in en annons om någon har en step up bräda som ligger & dammar så kan jag gå hemma & grannarna slipper idiotförklara mig ha ha ha... Pilatesbollen åker också fram & sedan ska jag även göra en del övningar. Jag har i flera veckor sagt att jag ska börja men aldrig liksom kommit igång men idag kändes det som att jag fått nog så nu är jag på rätt väg. En lättare, sundare Bitterfitta ska formas   


Efter denna lilla uppdatering ska jag nu fortsätta se hästhoppning, fortsatt fin söndagkväll tillönskas Er alla   


Tjillevippen


     

Duken & gardinerna + lampan som ska flyttas till köket

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards